casestudy Digitaal kiosk-touchscreen

Een Digitaal Bezoekersregistratiesysteem voor P&O Ferries

Een soepelere doorstroom bij de ingang en een verbeterde klantervaring. Wat wil je nog meer?

 

  Advies nodig?

 

Steeds meer bedrijven tonen interesse in touchscreen oplossingen om bezoekersregistratie bij te houden. Ze stappen over van analoge en schriftelijke registratiemethodes, omdat dit sneller en efficiënter is. Bovendien hebben sommige bezoekers na de COVID-19 crisis een voorkeur voor contactloos aanmelden. Meer dan 90% van de gebruikers ziet een verbetering in veiligheid en efficiëntie door implementatie van de bezoekersregistratie software.

 

Introductie

Onze klant is een van oorsprong Britse rederij die veerdiensten uitvoert op de Ierse Zee, de Noordzee en het Kanaal. Met een rijke vaargeschiedenis van 180 jaar en jaarlijks 30.000 afvaarten is P&O Ferries een ontzettend belangrijke speler in hun branche. Op hun hoofdkantoor waren ze op zoek naar een efficiënte manier om bezoekers en medewerkers te registreren.

 

Digitale Bezoekersregistratie

Bezoekersregistratie software op een touchscreen wordt een digitale receptie genoemd. De digitale receptie heeft als doel terugkerende taken te versimpelen en een soepele doorstroom bij de deur te verzorgen. De touchscreen oplossing voor P&O bestaat uit:

  • Twee Digitale Receptie Schermen: geplaatst op strategische plekken bij de ingang, krijgen alle bezoekers een warm welkom

  • Touchscreen Applicatie: een touchscreen applicatie op maat die alle facetten van het aanmeldproces digitaal in kaart brengt.

  • QR Code Systeem: een QR code scanner voor een snelle toegang middels bezoekerspassen en QR codes.

 

Voordelen van Bezoekersregistratie Software

Het bezoekersregistratiesysteem bevat verschillende features, waarin elk onderdeel van het aanmeldproces in zijn meegenomen:

  • Bezoekers aan- en afmelden: bezoekers kunnen zich snel en eenvoudig aan- en afmelden bij de kiosk.

  • Pakket- en maaltijdbezorgingen: ook pakket- en maaltijdbezorgers kunnen zich melden bij de digitale receptie. De kiosk stelt de relevante collega op de hoogte van zijn of haar bestelling.

  • QR code registratie voor medewerkers: medewerkers kunnen snel en eenvoudig in- en uitchecken door middel van een persoonlijke QR-code.

  • Content Management Systeem (CMS): P&O heeft toegang tot een gecentraliseerd systeem waarin een actueel overzicht te vinden is van alle personen die in het bedrijfspand aanwezig zijn.

  • Bezoekerslog: de klant heeft tevens een overzicht van de verschillende bezoekersstromen in het pand. In het systeem staat georganiseerd weergegeven wie er wanneer in het gebouw is.

 

De Uitdaging

Voor bedrijfspanden is het belangrijk om een sluitende bezoekersregistratie te hebben. De Arbowet verplicht bedrijven en organisaties om passende maatregelen te nemen om alle personen die in het pand aanwezig zijn veiligheid te kunnen garanderen en indien nodig te evacueren. Grote aantallen bezoekers moeten snel en gemakkelijk welkom geheten en geregistreerd kunnen worden. Bovendien moet de oplossing schaalbaar zijn en moeten updates moeiteloos kunnen worden doorgevoerd.

 

De Eindoplossing - P&O's Digitale Receptie

In nauwe samenwerking met de klant hebben we een oplossing die voldoet aan hun specifieke eisen en behoeften. De eindoplossing is een digitale receptie met een schaalbaar CMS en een gecentraliseerd systeem met alle benodigde informatie over aanwezige medewerkers en bezoekersstromen. De touchscreen hardware is flexibel en kan meegroeien met het bedrijf.

 

Het Resultaat

De implementatie van een digitale receptie kan zorgen voor een efficiënt bezoekersregistratiesysteem dat voordelen oplevert voor zowel bedrijven als hun klanten:

  1. Verbeterde Bezoekerservaring: Een gestroomlijnd af- en aanmeldsysteem met kortere wachttijden zorgt voor een betere bezoekerservaring.
  2. Effectief Bezoekersbeheer: In een gecentraliseerd systeem heeft P&O nu toegang tot een realtime overzicht van alle aanwezigen in een gebouw en kunnen zij de verschillende bezoekersstromen in kaart brengen.

 

Conclusie

Het bezoekersregistratie systeem van P&O zorgt ervoor dat alle aanmeldingen nu soepel verlopen. De digitale receptie verzorgt voor iedereen een professionele ontvangst. Bezoekers kunnen zich eenvoudig registreren bij de zuil. Medewerkers checken binnen enkele seconden in- en uit met een code of pasje. Ten slotte melden ook pakket- en maaltijdbezorger zich bij de digitale receptie. Dankzij deze slimme software heeft P&O altijd een actueel overzicht van alle aanwezigen in het gebouw en kunnen ze de veiligheid van medewerkers en bezoekers garanderen.

Bent u op zoek naar een bezoekersregistratie systeem waarmee u de stroom van bezoekers en medewerkers effectief kunt controleren? Of bent u op zoek naar een andere touchscreen oplossing? Plan een gratis en vrijblijvend adviesgesprek in en ontdek samen met ons wat touchscreen technologie voor uw bedrijf in petto heeft. Laat een onvergetelijke eerste indruk achter met uw eigen touchscreen!

 

Advies nodig?