Informatieschermen

Moderne informatieschermen: deel relevante informatie en bereik een breed publiek

Draag uw boodschap uit naar een breed en divers publiek met narrowcasting op informatieschermen

 

Advies nodig?

 

Informatieschermen, ook wel bekend als digitale borden, narrowcasting of digital signage, zijn schermen die worden gebruikt om informatie, advertenties, mededelingen of andere vormen van informatie weer te geven aan een breed publiek. Ze vervangen traditionele vormen van informatievoorziening, zoals papieren posters en borden, prikborden, lichtbakken, et cetera. De software of het systeem waarin de digitale borden aangestuurd worden, heet narrowcasting of digital signage software.

 

 

Hoe werkt een Digitaal Informatiescherm?

Hoe een digitaal informatiescherm werkt vanuit het perspectief van een klant of bezoeker is vrij eenduidig. Een klant of bezoeker kan informatie aflezen van het scherm, die vooraf door de beheerder is vastgesteld. Deze informatie kan uiteenlopend zijn. Elke informatiebron kan worden gecommuniceerd door informatieschermen.

Veel relevanter is het perspectief vanuit de beheerder, ofwel het bedrijf of de organisatie dat de informatieschermen aanstuurt. De informatieschermen worden aangestuurd door een bepaald systeem, ofwel de software die achter de schermen draait. Beheerders hebben toegang tot dit systeem. This is where the magic happens... Alles wat op de informatieschermen te zien is, wordt in het systeem vooraf ingesteld.

Verschillende content kan in afspeellijsten worden samengevoegd. De beheerder bepaalt hoe lang bepaalde informatie te zien is, in welke volgorde en hoe dit eruitziet. Er kunnen templates worden aangemaakt en content kan op een creatieve en dynamische manier worden vormgegeven, bijvoorbeeld door afbeeldingen, video's en live widgets toe te voegen. De huisstijl van het bedrijf of de organisatie kan worden verwerkt in de opmaak. Bovendien kan real-time informatie worden toegevoegd, zoals verkeersinformatie, het laatste nieuws en weerberichten. Verschillende afspeellijsten kunnen aangemaakt worden, en deze kunnen worden ingepland op bepaalde tijdstippen.

 

 

De Voordelen van Digitale Informatieschermen

1. Dynamische Content: De digital signage software maakt het mogelijk om inhoud snel en gemakkelijk te wijzigen, waardoor bedrijven en organisaties snel kunnen inspelen op veranderende situaties en ervoor zorgen dat zij altijd actuele informatie tonen.

2. Visuele Impact: Informatieschermen hebben een grotere visuele impact dan statische informatieborden. Afbeeldingen, video's, animaties en graphics trekken meer aandacht. Daarom worden digitale borden ook 4 keer zo vaak bekeken als statische, papieren borden en onthoudt 83% de informatie die erop stond.

3. Kostenbesparend: Hoewel de initiële investering voor digital signage tegen kan vallen, kunnen de kosten op lange termijn lager zijn omdat er geen kosten zijn voor het afdrukken en fysiek vervangen van borden wanneer informatie verandert. Door de toenemende populariteit wordt de implementatie van digitale borden echter steeds goedkoper.

4. Een Relevante Boodschap: Als een bedrijf wisselend publiek en dus verschillende doelgroepen heeft, kan de content hierop aangepast worden. Verschillende afspeellijsten kunnen aangemaakt worden, en deze kunnen worden ingepland op bepaalde tijdstippen. Als u bijvoorbeeld jong en oud publiek heeft of zakelijk en particulier, kan hier rekening mee gehouden worden in de content, vormgeving en opmaak.

5. Duurzaamheid: Digitale borden zijn een duurzaam alternatief voor statische, papieren borden. Beeldschermen gaan veel langer mee dan papieren informatieborden, die bij elke verandering moeten worden vervangen.

6. Integratiemogelijkheden: Digitale informatieschermen kunnen worden geïntegreerd met andere, bestaande systemen binnen bedrijven en organisaties, zoals self service kiosks, bewegwijzering en boekingssystemen. Deze kunnen allemaal worden geïntegreerd in één centraal systeem.

 

Narrowcasting boost de verkoopcijfers en verbetert de interne communicatie

 

Doeleinden van digitale informatieborden

Digitale informatieborden zijn breed inzetbaar en worden geïmplementeerd door bedrijven en organisaties uit verschillende branches. Denk aan kantoorpanden en winkels, maar ook zorginstellingen en schoolgebouwen. De doeleinden zijn daarom uiteenlopend, maar over het algemeen worden ze gebruik met onderstaande bedoelingen.

* Informatie Verspreiden: Heel breed gezegd, is een digitaal informatiescherm bedoeld om informatie te verspreiden. Dit kan verschillende vormen aannemen. Denk aan educatieve informatie in onderwijsinstellingen, vermakelijke content in wachtruimtes en bedrijfsspecifieke informatie in kantoorpanden. De tone of voice en de inhoud van de informatie is contextafhankelijk

* Interne Communicatie: Digital signage kan bovendien gebruikt worden om de interne communicatie binnen bedrijven en organisaties te verbeteren. Belangrijke informatie over het bedrijf of de organisatie, zoals mededelingen, leuke nieuwtjes, belangrijke procedures en aankomende evenementen kunnen op een effectieve manier met medewerkers worden gecommuniceerd. Onderzoek toont aan dat de betrokkenheid van medewerkers belangrijk is voor een langdurig dienstverband.

* Verbeterde Marketingstrategie: Veel bedrijven gebruiken digitale informatieschermen om te adverteren, producten onder de aandacht te brengen en aanbiedingen te tonen. Dit is niet gek, want de cijfers liegen er niet om: 80% van de bedrijven die gebruik maken van digital signage zien omzetstijgingen tot wel 33%, en een toename in verkoopcijfers van 29,5%. Omdat informatie op een digitaal informatiebord veel beter blijft hangen, is dit een effectieve manier om te adverteren.

  

Features van Digitale Informatieschermen

1. Analytics: Sommige gevanceerde narrowcasting systemen bieden de gebruikers de mogelijkheid om data te verzamelen en te analyseren, zoals het aantal interacties, bekeken inhoud en andere nuttige statistieken. Hier kan de content later weer op worden aangepast.

2. Interactiviteit: Door digital signage software te draaien op touchscreens, kunnen bezoekers zelf informatie opvragen of kunnen zij interageren met de content. Ook is het mogelijk om een digital signage laag toe te voegen aan een touchscreen, zoals een digitale receptie of self service kiosk. Wanneer deze niet gebruikt wordt, dient het als een digitale informatiescherm. Bovendien kunnen QR codes worden toegevoegd aan het beeldscherm, waarop

3. Real-Time Informatie: Veel narrowcasting software providers bieden gebruikers de mogelijkheid om real-time informatie van internet of social media te koppelen, zoals verkeersinformatie, vertrektijden, weersvoorspellingen en nieuwsberichten. Klanten en bezoekers worden op de hoogte gehouden van de huidige stand van zaken en krijgen geen verouderde informatie te zien.

4.Gecentraliseerd Beheer: Omdat de meeste digital signage oplossingen zijn verbonden met een netwerk, kunnen alle digitale informatieborden kunnen worden voorzien van content in één gebruiksvriendelijk, centraal systeem. Wijzigingen kunnen snel en eenvoudig worden doorgevoerd, voor meerdere schermen tegelijk. Deze systemen zijn vaak toegankelijk op afstand, waardoor de beheerder niet eens in de buurt hoeft te zijn om bepaalde aanpassingen te doen.

5. Multimedia Compatibiliteit: Digital signage kan een breed scala aan mediaformaten ondersteunen, zoals video's, afbeeldingen, animaties, tekst en website content. Dit maakt dat de mogelijkheden voor een digitaal informatiescherm eindeloos zijn. Bovendien narrowcasting software is vaak eenvoudig te implementeren, vaak zelfs op al bestaande hardware. Van veel hardware die u zelf misschien al in huis heeft, zoals een tv scherm of een desktop, kunt u een informatiescherm maken.

 

  

Conclusie

Kort samengevat, digital signage is zeer geschikt om een breed publiek te bereiken. Door de flexibiliteit van de narrowcasting software kunnnen bedrijven en organisaties er alle kanten mee op. De software biedt uiteenlopende mogelijkheden om de content op een boeiende en aantrekkelijke manier vorm te geven. Verschillende soorten content kunnen worden gecombineerd op één scherm. Bovendien kan razendsnel op veranderingen worden ingespeeld door het gemak en de snelheid van het gecentraliseerde systeem.

Bent u op zoek naar een oplossing om een breed publiek te bereiken en te informeren? Bent u enthousiast om een digitaal informatiescherm in uw bedrijf of organisatie te implementeren? Neem contact met ons op via telefoon of e mail, dan zoeken we samen naar de ultieme digital signage oplossing die perfect is afgestemd op uw behoeften!

 

Advies nodig?