digital signage touchscreen

Digital Signage op Touchscreens - The Best of Both Worlds

Ontdek deze twee-in-één oplossing waar touchscreen applicaties en narrowcasting software worden gecombineerd

 

  Advies nodig?

 

Digital signage, ook wel narrowcasting genoemd, is een uitstekende manier om een breed en divers publiek te voorzien van relevante informatie. Door digital signage te implementeren op een touchscreen hardware, gaan er nog meer deuren open. 

Naast de standaard voordelen van narrowcasting, die hier zijn benoemd, brengen narrowcasting oplossingen op touchscreens nog wat extra voordelen met zich mee. Hieronder werken we deze voordelen uit en leggen we uit hoe touchscreen en digital signage applicaties ook gecombineerd kunnen worden op één scherm.

 

Het Samenspel van Narrowcasting en Touchscreens


Digital signage kan dienen als tweede laag over een touchscreen applicatie. Een touchscreen voor registratie, check-in, doelgerichte informatie, betalingen etc., wordt niet altijd gebruikt. Dat is zonde. Om alles uit de touchscreen oplossing te halen kan digital signage als second layer worden toegevoegd. 

In de praktijk gaat dat als volgt. Wanneer een touchscreen niet wordt gebruikt en dus onaangeraakt blijft, start algemene content op en fungeert deze als narrowcasting scherm. Zodra het scherm wordt aangeraakt, start de touchscreen applicatie weer op en kan deze gebruikt worden zoals gewoonlijk.

Deze digital signage als second layer kan ook worden verbonden met sensoren. De sensoren zijn dan verbonden met de touchscreen software, en als er beweging wordt gedetecteerd wordt de touchscreen applicatie weer opgestart.

 

Met een digital signage layer haalt u alles uit uw touchscreen oplossing - ook als het scherm onaangeraakt blijft

  

Digital Signage op Touchscreens

In tegenstelling tot digital signage op gewone beeldschermen, voegen touchscreens een extra interactieve dimensie toe. 

 

Gepersonaliseerde Informatie

Door digital signage op touchscreens aan te bieden kunnen gebruikers zélf de informatie selecteren die voor hen relevant is. Dit maakt de ervaring nóg persoonlijker en relevanter. De klant of bezoeker zal meer tevreden zijn, omdat de informatie voldoet aan de behoeften.

 

Waardevolle Data

Gebruikers kunnen interageren met de content, en dus ook input geven aan de touchscreens. Bedrijven kunnen hier hun voordeel mee doen en gegevens verzamelen die ze kunnen gebruiken om de content van de digital signage op touchscreens te verbeteren, of de klantervaring op andere gebieden te meten.

 

Hogere Betrokkenheid

De mogelijkheid tot interactie verhoogt de betrokkenheid van klanten en bezoekers. Door hen de mogelijkheid te geven om input te geven aan de schermen en inhoud, wordt de tijd die ze hieraan besteden verhoogd.

 

Conclusie

Digital signage op touchscreens biedt een extra interactieve dimensie en dit brengt voor zowel klanten en bezoekers als bedrijven en organisaties voordelen met zich mee. De mogelijkheid om een digital signage laag aan te brengen op de touchscreen brengt twee werelden bijeen en zorgt ervoor dat er optimaal gebruik wordt gemaakt van de touchscreen oplossing. The best of both worlds, dus.

Bent u op zoek naar een digital signage oplossing met een interactieve touch? Of wilt u een touchscreen oplossing die u tegelijkertijd als digital signage scherm kunt gebruiken? Wij kunnen u daarbij helpen. Neem contact met ons op!

 

Advies nodig?